Friday, November 22, 2013

Penuaan tahap sellular ? VIVIX atasinya

vivix shaklee
Bagaimana Vivix membantu atasi penuaan sel?

Tahukah anda manusia dan segala kehidupan didunia ini terbentuk dari sel. ?

Sel atau sellular merupakan zarah terkecil dan paling asas dalam pembinaan tubuh badan keseluruhannya.

Jika sel sel ini sihat , maka sihatlah anda. Sekiranya sel sel ini bermasalah, maka anda juga bermasalah.

Pengoksidaan sel tidak mungkin tidak berlaku keatas kita. Dalam era sekarang, ia memang mustahil. Terdedah dengan pelbagai sumber radiasi, kekotoran, corak pemakanan tidak seimbang, gaya hidup tidak sihat, sebaran wabak penyakit memerlukan kita untuk lebih menjaga diri.  Merawat diri dari dalam merupakan kunci utama penjagaan kesihatan. 

Kita harus berusaha mengatasi penuaan sellular walaupun tidak mungkin ia berkesan 100%. Mencegah itu lebih baik. Jadi penuaan tahap sellular? Ketahui bagaimana VIVIX atasinya.

Tahap sellular bermaksud dari tahap sel. Sekecil kecil sel yang hanya boleh dilihat dibawah mikroskop inilah yang dibaiki VIVIX. Terdapat 4 mekanisme penuaan yang berlaku keatas sel.

1) Kerosakkan DNA

Seperti yang kita tahu,pelbagai perkara kita lalui setiap hari. Setiap hari kita terdedah dengan berjuta juta ancaman yang mampu merosakkan DNA kita. Akibatnya, pengkalan genetik rosak, menghasilkan satu 'typo' lalu mengganggu fungsi asal sel & kepanjangan umur. Memang ajal maut di tangan Tuhan, tetapi lebih baik jika kita kebih menghargai kurniaan Allah yang satu ini kepada kita. Nyawa. Menghargai nyawa adalah lebih baik.

2)Pengawalan genetik

Kegagalan kawalan genetik merupakan penyumbang utama jangka hayat sel. Dengan VIVIX, terbukti ia mampu mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang mampu melambatkan proses penuaan sel. Awet muda. Tinggi anti-oksida , itulah kekuatan VIVIX.

3)Rembesan tenaga mengurang oleh setiap sel

Terdapat bahagian utama dalam sel yang berfungsi sebagai penjana tenaga yang kita perlukan. Ini dipanggil Mitochondria. Jika kecekapan Mitochondria menurun, maka prestasi sel turut menurun. Ramuan dalam VIVIX terbukti membantu dalam biogenesis  (pembentukkan baru ) Mitochondria bagi meningkatkan tahap tenaga dalam sel.

4)Penimbunan Protin AGE

Timbunan Protin AGE ( advanced glycation end products ) secara berlebihan akan menganggu keutuhan sel dan jangka hayatnya. Kandungan VIVIX yang 10x lebih kuat dari resveratrol berupaya melambatkan pembentukkan protin AGE.

VIVIX juga membantu dalam kekebalan sistem imunisasi badan, menyokong kesihatan kardiovaskular, menyokong kesihatan jantung, kesihatan sendi serta otak. VIVIX juga terbukti dalam mencegah diabetes dan kanser. 

Ia juga membantu dalam penstabilan tekanan darah, menyemarakkan kehidupan seksual manusia, pencerahan & bantu cegah pigmentasi, mengurangkan kedutan, merendahkan tahap kolesterol, menguatkan tulang, mengawak paras glukosa dalam darah, berkesan sebagai anti-depress, menstabilkan emosi, mengawal penghasilan hormone estrogen, membantu pesakit glaucoma, mencegah Alzheimer serta banyak lagi manfaat VIVIX

Tentunya kerana VIVIX bertindak keatas asas sesuatu iaitu sel. Rahsia bagaimana VIVIX bekerja melawan penuaan sel. Harga setanding kualiti. Itulah VIVIX dari SHAKLEE.


Berminat untuk dapatkan Vivix dari Shaklee ?

PM/WASSAP 0173766327

EMAIL 4ganic@gmail.com
FB PAGE F'Organic


Harga menarik ! Anda pasti teruja !

No comments:

Post a Comment