Sunday, November 3, 2013

Kenali VIVIX



Topik hari ini berkisar tentang VIVIX. Produk patent-pending dari SHAKLEE ini telah terjual lebih dari satu juta unit seluruh dunia. 

Ya ! Seluruh dunia secara umumnya telah mengetahui kebaikan VIVIX yang membantu menaikkan taraf kesihatan mereka secara optimum. Ini kerana VIVIX merawat secara asas dari sekecil kecil sel !

Abdomen manusia terdiri dari berjuta juta sel dan setiap sel akan melalui 3 fasa sel seperti baikpulih, mati serta penjanaan sel baru. Terdapat situasi dimana


- SEL MATI digantikan dengan sel lemah akibat kekurangan nutrient. Ini digelar digenerasi yang dikatakan punca utama kanser.

- SEL MATI digantikan dengan sel baru yang serupa.

- SEL MATI digantikan dengan sel baru lebih baik , lebih kuat dan bermutu yang dikenali sebagai penjanaan semula atau antioksida/antipenuaan:)





Jadi, ada apa dengan VIVIX??




VIVIX adalah minuman campuran botani yang merupakan revolusi penemuan dalam sejarah pemakanan polifenol.

Apa itu polifenol?

Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel antipenuaan.

Apa yang terdapat dalam VIVIX ?

VIVIX mengandungi campuran unik botani berkhasiat tinggi antioksidan serta melambatkan sel penuaan. Antara kandungan bermutu terdapat dalam VIVIX adalah


- Polygonum Cuspidatum / Japanese Knotweed


Tumbuhan ini kelihatan seakan akan misai kucing. Dikatakan berasal dari Asia Timur             ( mungkin Jepun/Cina/Korea ), dahulunya turut digunakan sebagai ubat pelali semulajadi.
 
Akarnya terdapat bahagian yang mengandungi stilbene (sejenis hidrokarbon-boleh dikesan berdasarkan baunya). Salah satu dari stilbene ini dikenali sebagai resveratrol

Resveratrol dikatakan dapat mencegah pembiakan tumor serta menghalang metastasis ( situasi dimana tumor merebak dan membiak lalu membentuk kanser tahap dua) dalam paru paru dll.

- Anggur Muscadine / Vitis Rotundifolia


Anggur ini tumbuh liar melata di sepanjang SelatanTimur Amerika. Kadar fiber yang terdapat dalam spesis ini dikatakan melebihi fiber yang terdapat di dalam oat. Pengambilan diet rendah lemak berfiber tinggi dapat mengurangkan risiko kebanyakkan kanser serta mengurangkan kadar kolesterol dalam darah yang boleh mengakibatkan penyakit jantung.


- Elderberi Eropah / Sambucus



 Pengunaan spesis ini dikatakan dapat mengurangkan bengkak dan kemerahan, menguatkan sistem imunisasi badan, meredakan demam , batuk, mengatasi sakit tekak ,sakit kepala dan batuk. Kesannya dapat dilihat seawal 1- 2 hari pengambilan. Bagaimanapun harus diingat , Elderberry mentah serta bahagian pokoknya yang lain adalah beracun, hanya yang sudah dimasak sahaja yang selamat dimakan. Kanak kanak dan wanita mengandung atau menyusu tidak digalakkan pengambilannya.


- Daucus Carota / Purple carrot



Dikatakan berasal dari zaman purba Persia, lobak ungu mempunyai tahap antioksidaan yang tinggi. Ini dibuktikan dengan penemuan kajian dari University of Quennsland, Australia dimana tikus diberi makanan berkalori tinggi sehingga gemuk, menyebabkan darah tinggi ,paras glukosa dalam darah tidak stabil, serta kegagalan hati untuk berfungsi. Lalu pati lobak ungu dicampurkan kedalam makanan tikus tersebut, bertujuan untuk merawatnya, mendapati segalanya kembali pulih sediakala selepas 8 minggu.

Berminat untuk dapatkan Vivix dari Shaklee ?

PM/WASSAP 0173766327
FB PAGE F'Organic

Harga menarik ! Anda pasti teruja !


PROMOSI BELI 1 BOTOL VIVIX HANYA RM420.00 . retail price - RM475.00

BELI 2 BOTOL DENGAN RM 410.00 SETIAP SATU.

BELI 3 BOTOL DENGAN RM 400.00 SETIAP SATU DAN BOTOL SETERUSNYA.

BELI 6 BOTOL PERCUMA 1 BOTOL SERTA KEAHLIAN SHAKLEE SECARA PERCUMA !

PROMOSI SEHINGGA AKHIR BULAN NOVEMBER 2013 :)



No comments:

Post a Comment